gniazdko

Można podłączyć zwykły samochodowy akumulator najlepiej największy i przetwornicę napiecia 12v-240v niwiem jaki jest kształt napięcia ale wadą tego rozwiązania jest to że urządzenie może pobierać moc maxymalną np. do 500 wMyśle, że zastosowanie UPS do awaryjnego zasilania kotła gazowego będzie rozwiązaniem drogim - ekonomicznie nieuzasadnionym.

Podobny obraz
Może lepiej kupić 1 - 2 piecyki olejowe (naftowe), metalowy kanister i postawić w garażu - niech czeka.elektryk powiedział, że mogę podłączyć sobie generator spalinowy do gniazda siłowego w garażu, tylko wcześniej muszę pamiętać o odcięciu głównymi wyłącznikami domu od sieci. Wtedy będę miał zasilany cały dom z generatora. Na razie nie wiem jak często i na ile odłączają prąd u mnie na wsi, ale planuję zakup UPSa do telefonów (bezprzewodowych) + UPSa do komputera i jak już pomieszkam i zobaczę jak to tam z tym prądem bywa, to ew. laptopa z Centrino. Wszystko, to bo pracuję na komputerze i często robię prace "na już", wtedy awaria zasilania pozbawiła by mnie po prostu chleba. Generatora spalinowego nie przewiduję do czsau pierwszej katastrofy, która uzasadniłaby jego zakup. Na razie nie wiem co to by mogło być. Zawsze na czarną godzinę mam kominek. Moge tylko poradzić że jeżeli kupować agregat to tylko wojskowe, ja taki mam i jest nie do zdarcia a zapłaciłem za niego 1400zł.(agregat 4,5 kW na przyczepie jednoosiowej 0,5T + w 6 skrzyniach i 5 workach prawie 1 km przedłużaczy hermetycznych, lamp, itp.) Jedyna wada to troche większe spalanie niż w tych agregatach typu Honda itp.UPS nadaje się do podtrzymania pracy telefonów wymagających zasilania przez kilka do kilkunastu godzin, do uniknięcia krótkotrwałych przerw w zasilaniu komputera, oraz zakończenia jego pracy przy długich przerwach.
Natomiast dla zapewnienia pracy przez 8 godzin lepszy będzie agregat (oprócz UPS-a).
Pomysł aby agregat włączać przez gniazdo w garażu, po uprzednim odłączeniu zasilania sieciowego jest pomysłem złym.
Prędzej czy później skończy się zniszczeniem agregatu, oraz urządzeń elektronicznych zasilanych z sieci.
Trzeba zainstalować przełącznik.
Formalnie to trzeba zawiadomić zakład energetyczny o przyłączeniu agregatu do instalacji domowej.

Komentarze

Popularne posty